זוהר בהצעה נדיבה: "יוקמו 4 וועדות, 3 מהן בראשות כחול לבן"

איתי גדסי No Comments on זוהר בהצעה נדיבה: "יוקמו 4 וועדות, 3 מהן בראשות כחול לבן"

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הציע פשרה נדיבה בעקבות המחלוקת על הרכב הוועדות: "יוקמו בכנסת 4 וועדות כאשר 3 מהן בראשות כחול לבן" | הליכוד: "בשעה שראש הממשלה נלחם בקורונה מסביב לשעון, כחול לבן שקועים בעסקנות קטנונית שמשחיתה את הדמוקרטיה" | כחול לבן: "הליכוד הפסיד בבחירות ואין לו רוב ולכן הם מנסים לשתק את הכנסת"

מיקי זוהר צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע אי הקמת הוועדות בכנסת בשל המחלוקת סביב הרכבם, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בהצעת פשרה ליו"ר כחול לבן: יוקמו בכנסת 4 וועדות כאשר 3 מהן בראשות כחול לבן. "עלינו להתחיל בעבודת הכנסת באופן מיידי", ציין ח"כ זוהר בפנייתו לכחול לבן.

הצעת ח"כ זוהר וסיעת הליכוד:

א. הכנסת תקים ארבע ועדות כדלקמן: ועדה מסדרת, ועדת חוץ וביטחון, ועדת כספים וועדה
לענייני נגיף הקורונה
ב. מטעמכם ימונו שלושה ראשי ועדות ואלו הן: ועדה מסדרת, ועדת חוץ וביטחון וועדה לענייני
נגיף הקורונה ואנו נעמיד מועמד מטעמנו לראשות ועדת הכספים
ג. בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולמען שמירת בריאותם של עובדי הכנסת, חברי הכנסת
משפחותיהם ומכריהם אנו מציעים כי בכל הוועדות יהיה לכם רוב של 5 מול 4 למעט הוועדה
המסדרת שתהיה וועדה פריטטית. לחלופין, נוכל להסכים כי בוועדה המסדרת יהיה לכם רוב של 5
מול 4 לטובתכם, בתנאי להתחייבותכם שלא תפעלו לקידום חקיקה פוליטית כזו או אחרת עד
להקמת הממשלה
ד. כל האמור לעיל יובא לאישור מליאת הכנסת ביום שני הקרוב בעז"ה, בכפוף לאישור יו"ר הכנסת

"לסיכום", כותב זוהר "יש לציין כי הסכמת הליכוד מגיעה מתוך רצון להתחיל בעבודת הכנסת ללא דיחוי תוך כדי שימת דגש על האינטרסים החיוניים של כלל אזרחי ישראל בעת הזו ולראיה – הליכוד מוכן לוותר על עיקרון מנחה בחלוקת החברים בוועדות שלא בהתאם לגודל הסיעתי".

עוד הוסיף זוהר: "בימים טרופים אלה בהם מדינת ישראל והעולם כולו עסוקים מבוקר עד ערב במאבק בנגיף
המסוכן אשר אינו מבחין בין אדם לאדם יש צורך ממשי בהגעה להסכמות ולהבנות המשרתות את כלל הציבור ולא באינטרסים פוליטיים צרים אישיים ונקמנים".

בתוך כך, במפלגת הליכוד תקפו את כחול לבן בהודעה שהוציאו ומסרו: "בשעה שראש הממשלה נלחם בקורונה מסביב לשעון, כחול לבן שקועים בעסקנות קטנונית שמשחיתה את הדמוקרטיה באופן חסר תקדים".

עוד הוסיפו הליכוד: "מעולם לא החליטו על הוועדה המסדרת בכנסת ללא הסכמה. בפעם הראשונה בתולדות המדינה כחול לבן באים ברוב דורסני שנשען על תומכי טרור ורוצים להשתלט על הרכב הועדה. בתמיכת המשותפת ובל"ד הם מתכוונים להעביר חוקים אנטי-דמוקרטים שימנעו מרה"מ נתניהו, הקברניט העומד על הסיפון בזמן סופת הקורונה, להתמודד על ראשות הממשלה, אין חוק אנטי-דמוקרטי כזה אפילו באיראן. זהו טירוף מערכות", האשימו.

לסיום אמרו בליכוד: "במקום העסקנות הקטנונית של כחול לבן, יו"ר הכנסת הציע הצעה הוגנת, לערוך בחירות לועדות הכנסת ביום שני הקרוב. כחול לבן יקבלו את ראשות ועדת הקורונה וראשות ועדת חוץ וביטחון, ואנחנו נקבל את ראשות ועדת הכספים. זוהי הדרך להתקדם. כולם נכנסים יחד תחת האלונקה ומפסיקים את האשמות השווא נגדנו".

בכחול לבן הגיבו ואמרו: "מעולם לא החליטו בכנסת על הוועדה המסדרת ללא הסכמה משום שמעולם לא התכחש אף צד לרוב הקיים בכנסת. הליכוד הפסיד בבחירות ואין לו רוב ולכן הם מנסים לשתק את הכנסת ולפגוע באזרחי ישראל. לא נאפשר זאת".



0 תגובות